Klachten willen wij zoveel mogelijk voorkomen, maar helaas lukt dat niet altijd. Ouders en leerlingen kunnen zaken aan de orde stellen, die wij zo snel mogelijk en naar ieders tevredenheid proberen op te lossen.
Vanaf 1 augustus 1998 moet elk schoolbestuur een klachtenregeling hebben. De meeste klachten spelen zich af tussen ouder(s)/verzorger(s) en de docent. Wij vinden het belangrijk dat zoveel mogelijk geprobeerd wordt om juist op dit niveau, tussen ouder(s)/verzorger(s) en de docent, tot oplossingen te komen. Voor extra ondersteuning kunt u terecht bij interne en externe vertrouwenspersonen van De Spinaker en de stichting Ronduit. Als dat niet lukt, kunnen ouder(s)/verzorgers contact opnemen met de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. De stichting Ronduit is daarbij aangesloten.
Klik hier voor de klachtenregeling van Ronduit onderwijs.
Zie ook de klachtenprocedure Ronduit en de brochure 'klachten en problemen'.