We bereiden de leerlingen voor op een baan

Stage/BPV

Op onze school maken leerlingen kennis met de arbeidsomgeving via verschillende stages. Tijdens een interne stage loopt een leerling een dag mee op een afdeling binnen school, zoals de horeca, techniek of administratie. Zij kunnen bijvoorbeeld in de schoolkeuken koken voor betalende gasten.

Externe stage

Vanaf het derde leerjaar gaan leerlingen op externe stage. We bieden geen standaard-stageplaatsen want de stage moet passen bij de kwaliteiten en de motivatie van de leerling. We gaan voor stages waar leerlingen hun talenten optimaal kunnen benutten en volledig in hun kracht staan. Dan krijgen ze positieve feedback en dat is zo belangrijk voor hun groei. Onze stagecoördinator onderhoudt intensief contact tussen de leerlingen en de stage-adressen.

Leerlingen van de Entree+-opleiding volgen hun beroepspraktijkvorming (BPV) bij een erkend leerbedrijf. Stage en BPV vallen onder de onderwijstijd en zijn verplicht.

Branchegerichte certificaten

Het is op onze school ook mogelijk om branchegerichte certificaten of diploma’s te halen, zoals de Veiligheid Checklist Aannemers (VCA), een heftruckrijbewijs, lasdiploma’s, EHBO-diploma of certificaten voor het werken met bepaald gereedschap. Dit gebeurt in overleg met de eigen docent.

Klik hieronder voor informatie over beschut werk, het doelgroepregister en de indicatie banenafspraak: