VSO De Spinaker in Hoorn maakt onderdeel uit van Ronduit Onderwijs in Alkmaar. Het bestuursbureau is gevestigd aan de Havinghastraat in Alkmaar.
Locatie Spinaker Hoorn: Marketentster 1 in Hoorn Werktijdfactor: 0,8-1,0 fte Opleidingsniveau: HBO Salarisschaal: Schaal 11 Reageren kan tot: 15 januari 2026
Onze school ligt in een van de eerste buitenwijken van de prachtige voormalige Zuiderzeestad Hoorn in Westfriesland. VSO De Spinaker maakt onderdeel uit van de onderwijskoepel Ronduit Onderwijs uit Alkmaar. Daarmee is De Spinaker in Hoorn een van de scholen die relatief ver van het bestuursbureau is gevestigd. Ronduit onderwijs bestaat uit 13 basisscholen een SBO-school, een SO school en een VSO school gevestigd in Alkmaar, een VSO-school in Heerhugowaard, een VSO-school in Den Helder en een VSO-school in Hoorn. De VSO-scholen ressorteren onder hetzelfde brinnummer, maar functioneren als volledig zelfstandige scholen. Elke school handelt vanuit het gezamenlijke opgezette Koersplan “Ronduit goed onderwijs, de plek voor jou” en heeft op basis daarvan een eigen schoolplan opgesteld.
De school geeft onderwijs op vmbo-niveau. Alle niveaus van het vmbo zijn aanwezig. De school ontwikkelt op dit moment een diplomagerichte route voor zowel basis als kader. Er is al een diplomagerichte route vmbo tl aanwezig. De onderwijskundige visie, de kernwaarden en het leveren van kwaliteit zijn de basis en zijn essentieel voor het handelen van het gehele team.
Op 1 februari 2025 telde de school 183 leerlingen. Zes jaar geleden waren dat er nog 70. De school is dus flink gegroeid. De verwachting is dat de school in de komende jaren stabiliseert op ongeveer 210 leerlingen. Het team bestaat uit 55 medewerkers van Ronduit, 2 medewerkers van Groeimee die actief zijn als J&G-coach en 3 medewerkers van iHub die de jeugdhulpverlening in de OZA uitvoeren.
De school heeft voor de periode 2025 – 2029 een nieuw schoolplan, gebaseerd op het Koersplan van Ronduit. Als ondersteuningscoördinator onderschrijf je die onderwijskundige visie en draag je deze op bevlogen wijze uit.
We vinden het belangrijk dat elke medewerker een veilige werkomgeving ervaart, waarin professionaliteit, vertrouwen en betrokkenheid centraal staan en waarin men zich proactief ontwikkelt. Aanspreken gebeurt vanuit waardering en vertrouwen, want we zijn als team gezamenlijk verantwoordelijk voor de onderwijsresultaten en begeleiding van onze leerlingen.
Als ondersteuningscoördinator ben je daadkrachtig. Jouw reeds opgedane ervaring, zet je effectief in. Jij begeleidt en ondersteunt de mentoren en handelt in alles vanuit de onderwijskundige visie en de kernwaarden van de school. Je creëert mede een omgeving, waarin professioneel handelen de basis is. Daarbij weet je de nog prille professionele cultuur met de medewerkers mee door te ontwikkelen.
In de school werk je intensief samen in het ondersteuningsteam van ondersteuningscoördinatoren en orthopedagogen. Ook werk je intensief samen in het Kernteam. De voltallige directie, de ondersteuningscoördinatoren en de orthopedagogen maken deel uit van dit Kernteam. In het Kernteam vindt dat deel van de beleidsvoorbereiding en incidentele besluitvorming plaats, dat gaat over de ondersteuning aan mentoren, docenten en leerlingen.
Als ondersteuningscoördinator ben je verantwoordelijk voor de ondersteuning aan een deel van het mentorenteam. Samen met je collega ondersteuner verdeel je de taken die niet direct aan een klas of mentor zijn gekoppeld. Daarbij maak je gebruik van elkaars kwaliteiten. Je legt verantwoording af aan de teamleider. Je weet wat er leeft in de school. Je weet ook te verbinden. Jouw stijl is gericht op leren en ontwikkelen in de breedste zin van het woord.
Je werkt bij de uitvoering van jouw taken ook nauw samen met de stagebegeleiders, de medewerkers op de administratie, de conciërge en de receptionist.
Het gezochte profiel sluit naadloos aan bij onze kernwaarden: Veiligheid, Verantwoordelijkheid, Vooruitgang.
Veiligheid: Als ondersteuningscoördinator in onze school speel je een belangrijke rol in het waarborgen van een veilige en stimulerende werk- en leeromgeving voor zowel onze leerlingen als de medewerkers+. Je begrijpt dat veiligheid niet alleen gaat over fysieke bescherming, maar ook over emotioneel welzijn.
Verantwoordelijkheid: Als ondersteuningscoördinator in onze school draag je de verantwoordelijkheid voor een omgeving waarin leerlingen en medewerkers optimaal kunnen werken, leren en ontwikkelen. Jij begrijpt dat verantwoordelijkheid nemen niet alleen betekent dat je de juiste keuzes maakt, maar ook dat je anderen inspireert om eigenaarschap te tonen over hun eigen gedrag en ontwikkeling. Je stimuleert een cultuur waarin mentoren en leerlingen verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leren, werken en sociale interacties. Je staat stevig in je schoenen, ook als de situatie uitdagend is.
Vooruitgang: Als ondersteuningscoördinator in onze school ben jij een belangrijke kracht achter voortdurende groei en ontwikkeling. Je omarmt verandering als een kans en motiveert anderen om samen vooruitgang te boeken. Jij begrijpt dat vooruitgang wordt bereikt door visie, samenwerking en het lef om nieuwe paden te bewandelen. Je inspireert leerlingen en mentoren om hun mogelijkheden te zien en te ontdekken en het beste uit zichzelf te halen. Je begeleidt de mentoren in het omgaan met de dagelijkse uitdagingen en ziet kansen voor leren en verbetering.
Verbindend: Je begrijpt dat een sterk en harmonieus team de basis vormt voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Jij bent iemand die inspireert, samenbrengt en samenwerking naar een hoger niveau tilt. Je zorgt dat mentoren vanuit bevlogenheid zich sterk betrokken voelen met de school. Jouw handelen zorgt er mede voor dat de school een eenheid blijft. Je verbindt de visie aan doelen en wensen. Je creëert verbinding tussen lange- en korte termijn doelen, acties en prestaties van het team in het belang van de leerling.
Daadkrachtig: Je combineert je vermogen om knopen door te hakken met een menselijke aanpak, waardoor je vertrouwen en inspiratie uitstraalt. Jij begrijpt dat daadkracht de motor is achter het realiseren van onze doelen en het waarborgen van kwaliteit. Je hebt een proactieve houding en grijpt kansen aan om verbeteringen te realiseren. Je blijft standvastig, ook in uitdagende situaties. Je stimuleert mentoren om verantwoordelijkheid te nemen en zelf ook daadkrachtig te handelen.
Integer: Je bent open, eerlijk en oprecht. Jij weet je doelen helder over te brengen naar het team. Er is vertrouwen in jou als ondersteuningscoördinator. Jij weet een veilig leer- en werkklimaat te creëren. Daarbij geef je zelf het voorbeeld. Je praat met elkaar. Stemt af op basis van kwaliteiten. Bent zorgvuldig, maar ook realistisch.
Kandidaten wordt gevraagd, alvast de onderstaande data voor de gesprekken te reserveren in de agenda.
Sluitingsdatum sollicitatie: 18 januari 2026
Briefselectie en uitnodiging: 19 januari 2026
Eerste ronde gesprekken: 22 januari 2026 (vanaf 16.00 uur, middag en avond)
Tweede ronde gesprekken (indien nodig) : 26 januari 2026 (vanaf 18.30 uur, avond)
Arbeidsvoorwaardengesprek directeur: week van 26 januari 2026
De CAO po is van toepassing; De salarisinschaling is in schaal 11; Je krijgt een laptop van de school
We streven ernaar om uiterlijk in week ... te benoemen. De start van de werkzaamheden is formeel op ...